Використання тестування в JetIQ у 2017/2018 н.р.

Добіг завершення навчальний рік. Усі колоквіуми та іспити по дисциплінах Віталія Мокіна для спеціальностей 124 і 126 (2-й курс і магістратура) в цьому навчальному році були у вигляді тестів. Усі студенти їх склали.

У кожній групі, як відомо, є ті студенти, які відвідують усі лекції, старанно вчаться, готуються удома, виконують усі завдання, працюють з тестами, виданими для попереднього самоконтролю, і здають усі тести з першої ж спроби на 90-100%, і ті, які з різних причин пропускають лекції і приходять одразу на колоквіум без підготовки, сподіваючись, що тести – це легко. Цікаво було спостерігати за останніми. Прийшли вони на консультацію зі складання тестів колоквіуму (я дозволив кількість спроб складання цих тестів, обмежену тільки тривалістю заняття, оскільки в мене основна маса тестів – програмовані, тобто питання генеруються через rand в PHP і це щоразу дає унікальний комплект білетів, які немає де «списати» чи підгледіти; останній колоквіум був по Python та по технологіях R для роботи з картами Google Maps і відкритими векторними просторовими даними та побудовою на їх основі різних тематичних карт). Зробили декілька спроб складання тестів шляхом більше вгадування і стабільно набирали 15-30% (найбільше - 18%). Я почекав, щоб вони зрозуміли, що цей підхід не пройде. Потім їх зібрав і провів оглядову лекцію про головні моменти – слухали дуже уважно! Періодично, вигукуючи «А, ось воно як!». Потім ще попрацювали з Help’ом у середовищах для роботи з R і Python і спочатку вийшли на 40-50%, а потім ще посиділи і добрались до 63-75%. Дехто з них на іспиті, згодом, набрав 75-84%. Це - той випадок, коли студенти таки набули потрібних знань хоча б вже під час тестування. Фактично, програмовані тести – це зараз єдиний спосіб заставити таких студентів навчатись, хоча б на фініші. Але ця технологія є ефективною саме тільки з програмованими тестами («супертестами» в термінології JetIQ - https://iq.vntu.edu.ua/), інакше студенти можуть запам’ятати які пункти слід натискати у відповідь на ті чи інші питання, не задумуючись чому вони саме такі.

На іспитах множина тестів усіх колоквіумів об’єднується (в JetIQ є зручний інструмент для такого об’єднання) і формує основну частину тестів на іспит. Загалом на іспиті було від 210 до 238 тестів різної складності (відповідно до вимог у ВНТУ до такої форми складання іспиту). В білеті – 25 питань по 1 балу кожне, які в JetIQ вибираються довільно, перемішуючи щоразу і порядок відповідей. 

З дисципліни «Інформаційні технології моніторингу та аналізу стану складних систем» (http://mmss.vntu.edu.ua/…/entran…/novi-distsiplini-kafedri/…), яку я з різним змістом викладаю на спеціальностях 124 і 126, рекордна оцінка по тестах склала 96% (студент групи СА-16б зі спеціальності 124), у магістрів – студент групи ІСТ-17м зі спеціальності 126 – 92% (на колоквіумах 100% в обох групах набирали по декілька осіб, але там в білеті було від 10 до 17 питань). Опановані тести під час колоквіумів – запорука гарного складання схожих тестів на іспиті. Найбільше балів отримали ті, хто тренувався на схожих тестах для самоконтролю удома. 

Тепер буду готувати тести на наступний навчальний рік ще й з дисципліни «Системний аналіз». Буду цю дисципліну викладати, переважно, теж з використанням R і Python на додаток до Matlab, Mathcad та ін.