Gratis Joomla Templates by Hostmonster Coupon

Системний аналіз впливу асфальтування автодоріг на стан атмосферного повітря у м. Вінниця у 2017 р.

 

30 листопада у приміщенні Вінницької міськради відбулось засідання робочої групи «Охорона атмосферного повітря» щодо розгляду ходу виконання плану-графіку на 2017 рік «Програми охорони навколишнього природного середовища м. Вінниці на 2017-2020 роки». На цьому засіданні зав. каф. Мокін В.Б. зробив доповідь на тему «Системний аналіз впливу асфальтування автодоріг на стан атмосферного повітря у м. Вінниця у 2017 р.».

Аналіз був виконаний за методологією статті, опублікованої у 2011 році (http://dspace.nbuv.gov.ua/…/hand…/123456789/58112/Mokin.pdf…). Дані за 2017 р. були надані Вінницьким обласним лабораторним центром (ВОЛЦ). По 4-х показниках (оксид вуглецю (CO), ангідрид сірчистий (SO2), азоту діоксид (NO2) та пил) були побудовані дві поверхні на всю територію міста за усередненими даними за 28-31 березня та за період 9.08-8.11.2017 року, відповідно. Потім була побудована поверхня, що є різницею цих двох, у кольорах світлофора (зелений – повітря стало чистіше, червоний – брудніше). Заасфальтовані ділянки доріг на картах показані товстою чорною лінією.
Потім ще уздовж заасфальтованих ділянок доріг (передусім, уздовж 4-км-вої ділянки по вул. Немирівське шосе) було побудовано профілі зміни значень цих «різницевих» поверхонь (для покращення візуалізації дані наводились у мкг/куб. дм, а не у мг/куб. дм).

Аналіз показав що, по-перше, сумарне забруднення повітря у місті зменшилось, а по-друге, у місцях, де було проведено асфальтування, повітря стало чистішим, за винятком мікрорайону Вишенька (де ще триває ремонт на проспекті Космонавтів і це поки нівелює переваги асфальтування вул. Келецької). Водночас, забруднення центральної частини міста збільшилось, передусім, через ремонт Київського мосту. Важливо відмітити, що повний аналіз змін робити ще зарано - треба дочекатись, коли буде завершено ремонт Київського мосту і ремонт проспект Космонавтів, а тоді порівняти дані 2016 і 2018 років за відповідні місяці. 

Мокін В.Б. вніс ряд пропозицій для підвищення ефективності системи моніторингу атмосферного повітря у місті:

1) здійснювати моніторинг у більшій кількості точок;

2) встановити пости оперативного («он-лайн») моніторингу, щоб проаналізувати ситуацію уздовж доби і у різні дні тижня (буденні та вихідні);

3) уточнити розташування постів моніторингу, створити відповідний шар на мапі міста, створити, наповнювати і супроводжувати базу цих даних;

4) розміщувати результати спостережень у розділі сайту міськради про екологічний стан м. Вінниця (http://www.vmr.gov.ua/Branc…/Lists/Ecology/ShowContent.aspx…);

5) обчислювати поверхню значень інтегрального індексу забруднення атмосфери (з використанням досвіду нашої кафедри з розробки ГІС-засобів для побудови такого індексу для м. Кривий Ріг у 2012 р.). Члени робочої групи від ВОЛЦ підтримали пропозиції 1, 3 і 4. Члени робочої групи від Вінницької міськради підтримали ідею за п. 4. Інші пункти ще потребують окремого вивчення.

Побудову карт здійснив студент 2-го курсу спеціальності 124 – «Системний аналіз» нашої кафедри САКМІГ ФКСА ВНТУ Андрій Лебухорський під час виконання курсового проекту з дисципліни «Аналіз ГІС-засобами» (керівник КП - к.т.н., доц. Крижановський Є.М.).

На сайті 24 гостей та відсутні користувачі